SR-۷۱ Blackbird؛ چطور سریع‌ترین هواپیمای جهان گرما و سرمای شدید را تحمل می‌کرد؟

SR-۷۱ Blackbird؛ چطور سریع‌ترین هواپیمای جهان گرما و سرمای شدید را تحمل می‌کرد؟

۲۶ سال پس از بازنشستگی از نیروی هوایی ایالات متحده و ۲۵ سال پس از بازنشستگی از سازمان ملی هوانوردی و فضایی (ناسا)، هواپیمای SR-۷۱ Blackbird (به طور غیررسمی با نام مستعار “هابو” [Habu]در اشاره به گونه‌ای از افعی‌های گودالی سمی بومی جزایر ریوکیو ژاپن) با حداکثر سرعت ثبت شده ۳.۵۶ ماخ (۴،۳۹۵.۸۸۷ کیلومتر بر ساعت) همچنان سریع‌ترین هواپیمای هواتنفسی است که تاکنون ساخته شده است.

SR-۷۱ Blackbird؛ چطور سریع‌ترین هواپیمای جهان گرما و سرمای شدید را تحمل می‌کرد؟ ////

راه حل ۳ A و ۳ B: راه حل‌هایی داخل یک راه حل

راه حل معضل ابزارسازی نسبتاً ساده بود: تمام ابزار‌های جعبه ابزار مهندسان تنها برای ساخت SR-۷۱ به طور کامل و دوباره از تیتانیوم ساخته شد.

در مورد مشکل زنجیره تامین از دولت متخاصم، “سنجاب‌های مخفی” دولت ایالات متحده تیتانیوم را از طریق شرکت‌های جعلی و کشور‌های جهان سوم به دست آوردند. نکته خنده دار اینکه، اتحاد جماهیر شوروی برنامه‌ای را حمایت لجستیکی کرد که در نهایت برای جاسوسی از آن به کار گرفته شد.

 

منبع: fararu-780994

نام:*
ایمیل: